top of page

לא ככל העמים

יש כל מיני דרכים לפתוח את השנה, ואחת הכיפיות ביותר נשמעת כמו מסיבה באחד החופים הכי יפים בארץ עם דיג'יי בעל שם עולמי. נכון? נכון. זה מה שחשבו לעצמם אלפי ישראלים שקנו כרטיסים לא ממש זולים למסיבה עם דיג'יי סולומון, שנערכה בחוף ניצנים יומיים לפני ראש השנה. גם אני חשבתי ככה. הבעיה הייתה שישראלים רבים נוספים חשבו ככה, וזה שלא היה להם כרטיס או שהמסיבה הייתה סולד אאוט הרבה לפני שהתקיימה, לא הפריע להם להגיע גם וליצור את אחד ממופעי האימים הכי מלחיצים שנראו פה באירועים מהסוג הזה.

כמות עצומה של מכוניות שלא היו אמורות להגיע לאזור, עמוסות בכמות עצומה של אנשים שבכלל לא היו להם כרטיסים, התווספו לאלו שכן והתוצאה – כאוס מוגזם גם בעיניים ישראליות. פקקי ענק שנמשכו שעות סתמו את האזור כולו, כשרבים מהמבלים, שאזלה סבלנותם, פשוט חתכו משמאל ומימין עד שלא נותר שום נתיב ברור לנסיעה אלא רק אלפי מכוניות שהסתבכו זו בנתיבה של זו וחשבו שהפתרון הכי טוב למצב הוא לצפור, מעט מדי שאטלים שהתמלאו מהר מדי, תורי ענק ועקיפות בלי סוף, קופות קורסות שאוכלסו בשלוש קופאיות מבוהלות שלא היו מוכנות בשום צורה להסתערות ההמונית עליהן, מחסור במים ועוד כהנה וכהנה.

המבלים המבואסים האשימו את המפיקים בחוסר ארגון ודיברו על תביעה ייצוגית, המפיקים, מצדם, לא צפו את כמות האנשים ההזויה שהגיעה לאירוע סולד אאוט ודיברו על ההתנהגות הברברית של רבים מהמבלים ותופעת הישראלי המכוער ואני, שבסופו של דבר דווקא נהניתי מאוד, תהיתי על משהו אחר לגמרי: נכון שביפן, נגיד, זה לא היה קורה, וכנראה שגם לא בכל מדינה מפותחת אחרת. ובאמת סביר להניח שמעטים המקומות בהם היו מגיעים כל-כך הרבה אנשים לאירוע סולד-אאוט בתקווה שאיכשהו הם דווקא כן יצליחו להיכנס, וההתנהגות המכוערת בכניסה למתחם באמת הייתה משהו שלא נתקלים בו הרבה במדינות אחרות, אם בכלל.

אבל תהיו איתי רגע: מה אם השיקוף של המנטליות הישראלית המכוערת הזו הוא חלק מהמנטליות הישראלית הכוללת שלנו, זו שאחראית גם להרבה יותר גילויים והמצאות מחלקנו היחסי בעולם (כמו, למשל, הדיסק און קי והעגבניות שרי וההתפלה ועוד המון המון דברים), ואם ניטול מהישראלים את האחת ניטול מהם גם את השנייה? האם בזה שנעלים התנהגויות ישראליות אופייניות ונגיד, נפסיק להגיע להופעות בלי כרטיסים ונעמוד יפה בתור ולא ניעמד במטוס עוד לפני שהטייס נחת, נעלים גם את היכולת שלנו לאלתר ולהמציא ולהעז?

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page