top of page

לא מצחיק

אז אורן חזן כועס שנותנים דוחות לדוכני הנחת תפילין שמוצבים ברחובות ללא אישור ומפריעים לתנועה. אני מבין שהתפנה לו קצת זמן עכשיו, אחרי שהוא סיים להציע שנכרות ידיים לגנבים כמו בסעודיה, להתעמת פיזית עם טוקבקיסטים וסדרני כנסת, לעמוד בפני הגשת כתב אישום על תקיפת עובד ציבור, להתגנב לשורת מקבלי הפנים בביקור הנשיא טראמפ ולעשות לנו פדיחה בקנה מידה בינלאומי, לקבל הנחות מפוקפקות לחתונה, לתמוך בפשיסטית גזענית לראשות צרפת וכמובן, לנהל קזינו ולצרוך סמים קשים, לפי קביעת בית המשפט. זה באמת לו"ז עמוס שיכול לעייף כל אחד אחר, אבל לא את הח"כ חזן, שנשא אתמול בכנסת נאום חוצב להבות המערבב שואה ותקומה ואנטישמיות ופופוליזם, וכרגיל מתעלם מדברים כמו היגיון או כללי מנהל תקין. מה זה צריך להיות שאנשים לא יכולים להקים דוכנים להנחת תפילין איפה שבא להם, הוא רוצה לדעת?

היות שבמקרה של הח"כ הספציפי הזה אני באמת מאמין שהוא לא יודע ושאין לו שמץ מושג, אולי כדאי שמישהו יספר לו איך הדברים עובדים בישראל. לאף אחד במדינה אין בעיה עם דת ודתיים. להיפך, אם כבר. כל אחד חופשי להאמין ולעבוד את אלוהיו איך שבא לו, ולא חסר איפה: בבתי כנסת לאלפים, בישיבות ובתי מדרש ואתם יודעים מה – גם ברחוב. הדוחות מהם עשה הח"כ חזן דרמה מהסוג שיותר מתאים לערוץ "ויוה" מאשר לערוץ הכנסת הם לא מגמה ובטח לא סיבה לזעוק מרה. מדובר בדוחות בודדים לדוכנים ספציפיים שהוצבו באמצע הרחוב והפריעו הפרעה של ממש לעוברים ושבים, והם ניתנו רק לאחר שפקחים ביקשו ממפעילי הדוכן שוב ושוב להתפנות מאמצע הרחוב.

עכשיו, אני לא יודע איך הדברים עובדים בבורגס, אבל ישראל היא מדינה מתוקנת והיא מתנהלת בהתאם. מה לעשות שבמדינה נורמלית אי אפשר שכל אחד יעמיד דוכן ברחוב איפה שבא לו, ושיש אכיפה של, ובכן, זכות הציבור לנוע בחופשיות במרחבים שהוקצו לשם כך. אני לא מצליח להבין מה הח"כ חזן רוצה, שכל אחד יעשה ברחוב מה שבא לו? מה זה משרת, חוץ מבלגן לא הגיוני והתנהלות פרועה שמפקיעים את הרחובות ממי שהם שייכים לו, הציבור? אמנם מההיסטוריה של הח"כ חזן אפשר להבין שהוא אוהב בלגן וניזון ממנו, אבל למדינה ולרשויות זה קונספט פחות מומלץ.

לאור אותה היסטוריה ממש, שאיך נגיד את זה בעדינות, לא מאוד מאפיינת מישהו שחרד לשמירת תורה ומצוות, קצת מפתיע שהח"כ חזן בחר לעסוק בנושא הזה. יכול להיות שהוא פחות מרוצה מתפקידו הנוכחי כליצן הכנסת, ויכול להיות שהוא פשוט חושק בכיסוי התקשורתי העצום שקיבל יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי השבוע ולכן בחר להעלות פתאום את הנושא, ואפילו להשתמש בציטוט המדויק של גבאי עם ה"שכחו מה זה להיות יהודים". ככה או ככה, זו עוד יציאה פופוליסטית שמסבירה למה לעתים כל כך קרובות קשה להבדיל בין הח"כ חזן ובין החיקוי שלו ב"ארץ נהדרת".

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page