top of page

השגרירות כמשל

אז בניגוד להבטחת הבחירות שלו, הנשיא טראמפ חתם על הצו שמותיר את שגרירות ארצות-הברית בתל-אביב ולא העביר אותה לירושלים. מה יש להגיד, לא הייתי מופתע ככה מאז שנפתחה עוד חקירת שחיתות נגד עוד פוליטיקאי. היה ברור שזה יקרה וזה גם היה ברור לכו-לם שזה יקרה, חוץ מהפוליטיקאים שלנו, שהכתירו את טראמפ למשיח מארצות-הברית בגלל שפיזר הבטחות בחירות שנעמו לאוזניהם למרות שהם בכלל לא השתתפו בבחירות בארצות-הברית או היו קשורים לבחירות בארצות-הברית או למציאות באופן כללי.

תכל'ס במקום לכתוב את כל הפוסט הזה היה אפשר פשוט לכתוב איזה 20-30 שורות של "חחחחח" השמחות לאידם של כל מי שחשבו שטראמפ יגיל את ירושלים וישוש בה, אבל אין פה שום דבר משמח. לא בהתנהלות הבעייתית של טראמפ בכל נושא ועניין (מי אמר פרישה מהסכם האקלים?), ולא בהתנהלות שלו כלפי ישראל בכלל, ובנושא השגרירות בפרט. בכל מה שקשור בטראמפ, אנחנו לא עם סגולה ולא מיוחדים בשום צורה או אופן. ההתנהלות שלו מבהירה שלדידו אנחנו בעיקר קוץ בישבן ושמה שהוא רוצה מאיתנו, יותר מכל דבר אחר, זה שנניח לו לנפשו. הוא אולי יהיה מוכן לוותר לנו בדברים הקטנים, כמו וטו באו"ם שמצטלם יפה ונאום נלהב אבל ריק מתוכן או מהות בביקורו פה, או ביקור מקוצר ב"יד ושם" שהוציא ממנו ניסוחים שמתאימים יותר לציוץ בטוויטר או לטוקבק מאשר לנשיא אמריקאי, אבל לא יותר מזה.

הלוואי שהפוליטיקאים שלנו היו צודקים הפעם, באמת. אבל לאור המצב נראה לי יותר דחוף לקוות שהפוליטיקאים שלנו יהיו יותר מחוברים למציאות. לא רק למציאות של ההתנהלות של טראמפ, אגב, אלא גם למציאות החברתית והכלכלית פה, להבטחות הבחירות הריקות שלהם עצמם, לקיטוב החברתי בין שמאל לימין, ולעוד המון דברים, דחופים לא פחות. אבל לפחות בתור התחלה שיפתחו את העיניים בקשר לטראמפ. זה נכון שהוא לא כמו קודמיו בתפקיד, אבל הדבר היחיד שאנחנו יודעים בוודאות עד כה זה שהוא גם לא נעלה עליהם בשום צורה ושאיש לא יופתע אם הוא יתגלה כגרוע מהם. הפוליטיקאים שלנו, שעלזו כל כך על בחירתו של טראמפ, צריכים להבין שאין לנו מה להסתמך על נדיבותו של הגביר משדרות פנסילבניה 1600 ולהפסיק להתייחס אליו כאל הדוד מאמריקה. והכי חשוב: שיבינו שאף אחד לא ידאג לנו חוץ מעצמנו ושזו, ורק זו, העבודה שלהם.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page