top of page

הקללה שאין עליה מחילה

קצת כמו בהארי פוטר, גם לנו יש קללה שאין עליה מחילה. לא קשה לנחש מהי, מספיק להעיף מבט בתגובות פייסבוק, טוקבקים, או אפילו סתם בשיחות סלון בין חברים: שמאלני. או, ליתר דיוק, סמולני. איכשהו קרה ששמאלנים נחשבים עכשיו לכל מה שרע בארץ, ולתמצית הגועל שבן-אדם יכול לעורר באנשים סביבו. אתה יכול להיות רוצח, אנס או שודד קשישות ויכתבו עליך יותר יפה מאיך שכותבים על סמולנים, שזה גם מוזר וגם מעוות.

לא רק זה, ההאשמה בשמאלנות נהייתה התשובה לכל תלונה שעשויה להיות לך על מה שקורה בארץ. יוקר המחייה לא נראה לך? לך, לך, יא שמאלני. השחיתות השלטונית לא נראית לך? לך, לך, יא שמאלני. חוק השקיות בסופר לא נראה לך? מזג האוויר היום לא בא לך טוב? לך, לך, וכו' וכו'. אין דיון ואין תרבות דיון. אתה לא מסכים איתי משמע אתה שמאלני, ולשמאלנים אין צורך להקשיב ובטח שלא להשיב ובטח שלא תשובה עניינית. נגמר "אתה טועה בגלל ש...". או "אני לא מסכים איתך כי...". סמולני וזהו.

יכול להיות שאתם חושבים שמדובר רק בשיח האינטרנטי או רק בזה הפייסבוקי, אבל זה בפירוש זולג הרבה מעבר לרשת. יש איזו תפיסה רווחת שאם אתה מחזיק בעמדות שאינן ימניות קיצוניות, שדוגלות בסיפוח כל השטחים, אתה לא רק שמאלני אלא בכלל בוגד במדינת ישראל ועוכר ישראל באופן כללי. עכשיו, אולי זה המקום לציין שאני לא שמאלני. יש לי השקפת עולם מורכבת ומנומקת שהיא יותר מסתם ימני או שמאלני. ישנם עניינים בהם השקפתי נחשבת לשמאלנית, או לכל הפחות נוטה שמאלה, וישנם כאלה בהם היא נחשבת ימנית.

לא בעניין ההפרדה בינינו לפלסטינים. אני מעוניין בהפרדה לא כי אני חושב על טובת הפלסטינים וכי אני חס עליהם, אלא כי אני חושב על טובתנו וחס עלינו. אני מעוניין בהפרדה כי אני לא מעוניין במדינה דו-לאומית. אני מעוניין שמדינת ישראל תישאר כמו שהיא, מדינת היהודים מהחזון של הרצל. דווקא מתוך פטריוטיות, ודווקא מתוך אהבת העם והמדינה. בעיניי מי שחותר לסיפוח של השטחים לא רק מנותק מהמציאות אלא גם מסכן את המדינה כי ניסיונות לממש את האידיאולוגיה שלו יביאו להחרבתה, וזו אולי הבגידה האמיתית. לא מסכימים? אחלה. בואו נשמע טיעונים שלא מסתכמים ב"שמאלני".

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page