top of page

כל הכבוד לצה"ל

אני יודע שכולם כבר עברו לנוני וביבי, אבל אני עדיין עם הפיגוע מתחילת השבוע. תחושה של כאב לב מצמית על "הנעורים שבאו פתע על סופם", כמו שאומר כל כך יפה השיר המוכר של נתן יונתן, ועל כל מה שהחיילים והחיילות היפים הללו, סג"מ ארז אורבך, סגן יעל יקותיאל, סגן שיר חג'אג' וסג"מ שירה צור זכרם לברכה, עוד יכלו להיות ולעשות. ולצדה גם גאווה על חיילים כמו סגן מאיה פלד, שירתה במחבל.

כאילו לא מספיק קשה לכל עם ישראל עם עצם הפיגוע ותוצאותיו הקשות, מיד קמו כל מיני רפי-מוח לקטרג על החיילים, שחלקם העז לתפוס מחסה, ולנדנד לכולנו בשעה הקשה הזו עם ה"מה זה צריך להיות", "לא יעלה על הדעת", "להדיח" ועוד דברים שגיבורי מקלדת אוהבים לטקבק מביתם הנעים והבטוח. הם יודעים איך החיילים היו צריכים לנהוג, יש להם ביקורת קשה למה הם לא נהגו באופן שנראה להם, והם רוצים לראות דם מטאפורי, כי לא מספיק להם הדם האמיתי שאשכרה נשפך כאן. ומעל כולם, כל אלו שבטוחים שהסיבה שהחיילים בפיגוע נהגו באופן הספציפי הזה היא הרשעתו של אלאור אזריה.

אז בואו נגיד על זה כמה דברים: קודם כל, בשונה משהות בפעילות מבצעית או מפיגועי דקירה וירי, פיגועי דריסה מתגלים ככאלה כמה שניות טובות לאחר שהם קורים ולכן ברור למה התגובה עלולה לקחת מעט יותר זמן מפיגועים אחרים. עד אז, גם החייל הכי מאומן עשוי לחשוב שמדובר בתאונה. דבר שני, עכשיו אנחנו כבר יודעים שלמרות ההשמצות ביום הפיגוע וגם למחרתו, המחבל נוטרל גם בידי חיילים. דבר שלישי, כשחייו של מישהו מוטלים על הכף והוא מצוי בסכנת חיים ברורה ומידית, הוא לא יושב ומריץ בראשו תקדימים משפטיים לראות אם יחליקו לו את הירי, ורק למקרה שיש מישהו שסבור שכן, סגן פלד אמרה מפורשות שלא. דבר רביעי, אלאור אזריה לא הורשע בגלל שחיסל מחבל בעת פיגוע, אלא על זה שהגיע לזירה *לאחר הפיגוע* והחליט על דעת עצמו, ובניגוד לפקודות, לעשות למחבל בית-דין שדה ולהוציא אותו להורג.

אני אוהב את צה"ל. מאוד. צה"ל חשוב בעיניי לקיומה של מדינת ישראל לא רק מבחינה ביטחונית, אלא גם מורלית: זה צבא העם ומהדברים הבודדים שישראלים עדיין מוכנים להתאחד סביבם. אין דבר יותר יקר ללבי מהחיילים שלנו, וכולנו חייבים להם תודה תמידית על כל מה שהם עושים בשביל שכולנו נוכל לחיות כאן את חיינו בזמן שהם שומרים עלינו ומסכנים את עצמם עבורנו. ולמרות דברי המקטרגים, כן, אני בטוח שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם. ודווקא בגלל זה, לאנשים כמו אזריה אין מקום בצבא שבו יש חיילים כמו סגן פלד.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page