top of page

אין ארוחות חינם

כשגרים במקום כמו ישראל, כמעט כל ידיעה שהיא לא כותרת מפוצצת נדחקת צ'יק צ'ק לשולי החדשות ונעלמת. וידיעה שהיא לא כותרת ענק, אלא סתם כמה שורות במדורי הכלכלה, מתפוגגת אפילו יותר מהר מההבטחות של כחלון. ובכל זאת, שתי ידיעות קטנות במדורי הכלכלה השבוע צדו את עיני: הראשונה - שקופיז, הרשת המתחרה של קופיקס, העלתה את מחירי מוצריה ב-20% וכבר לא מוכרת אותם ב-5 ₪. ובידיעה השנייה – מכירת חברת המובייל גולן טלקום לאלקטרה מוצרי צריכה תביא לעליית תעריפים.

לכאורה שתי ידיעות מתחומים שונים שלא ממש קשורות אחת לשנייה, אבל קו ברור מאוד מחבר ביניהן: שני שירותים שונים, שהדבר העיקרי שאפיין אותם זה מחירים זולים, כבר לא יהיו כאלה. ולמה לא? כי אסטרטגיה עסקית שמבוססת רק על מחיר זול לא יכולה להחזיק מעמד לטווח ארוך, וכי גם הצרכן משלם ביוקר על מה שהוא מקבל בזול.

קופיז לא עמדו במחירים הזולים שהציעו ללקוחות, וגם גולן טלקום לא. נכון, כניסתה של גולן טלקום לשוק, יחד עם מפעילות סלולריות חדשות נוספות, הביאה לירידת מחירים משמעותית בשוק שנשלט עד אז בידי טריופול שעשה רווחים עצומים על חשבוננו. אבל לשינוי המבורך הזה היו גם תופעות לוואי פחות מוצלחות, כמו צמצום ההשקעה בתשתיות הסלולר למינימום וגלי פיטורים המוניים. ועכשיו? ובכן, קופיז כבר העלתה מחירים וגולן טלקום, לפחות לפי הפרסומים, תיכף תעלה. ולמה? כי אלא אם כן מדובר בבית תמחוי, אין ארוחות חינם.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page