top of page

הצתה מאוחרת

אוקיי, אז חלק מהשריפות בשבוע שעבר אולי לא היו הצתות, אבל מספיק מהן כן היו. כמה? לפחות תשעה ממקרי השריפות הוכרזו היום רשמית על-ידי המדינה ורשות המסים כהצתות: טל-אל, זכרון יעקב, דולב, גילון, טלמון, חיפה, נירית, נטף וחלמיש. "טרור אקולוגי" קראו לזה בקק"ל. נניח לזה שלא מדובר ב"טרור אקולוגי", מינוח שעקרונית מתייחס לטרור שהכוונה העומדת מאחורי ביצועו היא בעלת הקשר אקולוגי, ובואו נתרכז במה שזה באמת: טרור. טרור הוא טרור הוא טרור הוא טרור.

תקראו לזה "אינתיפאדת ההצתות" או "גל הצתות" או איך שאתם לא רוצים, אבל כל המקרים בהם הוצתה אש בזדון הם בעצם פיגועים. תודה לאל (וללוחמי האש ולשוטרים) שלא היו הרוגים ואך מעט נפצעו, אבל את הכוונה מאחורי ההצתות זה לא משנה: טרור שמטרתו להרוג ולהרוס ולזרוע פחד. וגם אם מעטים נפצעו ואיש לא נהרג בהצתות אלו הרי שההרס והאובדן גדולים מאוד וחיי משפחות שלמות נהרסו וייקח זמן רב להשיב אותם למסלולם.

בעיניי זה לא פחות גרוע מטרור הסכינים (סליחה, "אינתיפאדת הסכינים" או "אינתיפאדת הבודדים" או בכלל "גל טרור", או איזה שם מקושקש שרוצים לתת לזה) ואולי אפילו יותר, בגלל פוטנציאל ההרג וההרס העצומים וההשפעה שלהם על יישובים שלמים ומסות של אנשים, אבל את המסקנה שלי זה לא משנה: צריך להיפרד מהם, ומהר. ל-ה-י-פ-ר-ד. אנחנו פה והם שם ושלום שלום ואל תבואו לי בחלום או בכלל. מבחינתי, אריאל שרון ז"ל הוא מורה הדרך שהתווה לנו את הכיוון: התנתקות. כן תהליך שלום, לא תהליך שלום, קודם כל להתנתק.

כי עם טרור מאורגן או בודדים, המבוצע, חלילה, עם סכינים או מטענים או רקטות אנחנו יודעים להתמודד. יש לנו כיפת ברזל ויש לנו חיל אוויר ויש לנו שב"כ ומשטרה וצבא ותגובות מאורגנות, אבל מה אפשר לעשות כאן, כשאיזה מנוול מצית יישוב שלם באישון ליל ונמלט לו? גם אם יתפסו אותם – ואני מקווה שיתפסו אותם ויענישו אותם כראוי למחבלים שהם – זה פתרון זמני בלבד. ועל כן, להיפרד מהם ולהקים גבול בינינו ובינם, ויפה שעה אחת קודם.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page