top of page

גם טרור וגם פשע שנאה

5 ימים אחרי, והדי הפיגוע הנורא במועדון באורלנדו לא שוככים. לא רק בגלל גודל האסון, שמוגדר כ"אירוע הירי הקטלני ביותר בארצות-הברית אי פעם", אלא בגלל הרקע של המחבל, שהצהיר על השתייכות לדאעש, שאף לקחו אחריות על הפיגוע. למרות שהמשטרה סברה מלכתחילה שמדובר באירוע טרור ואשת הקשר לנשיא אובמה בנושא הייתה העוזרת שלו לענייני ביטחון לאומי ומאבק בטרור, ולא, נגיד, לחקלאות, ועוד המון אינדיקציות שמדובר באירוע טרור, הנשיא אובמה סבר שאסור להיחפז ולקבוע שמדובר באירוע טרור כי אולי מדובר בפשע שנאה.

אם זה לא היה עצוב, שלא לומר טרגי, כנראה הייתי צוחק. לפי הדברים האלו זה או-או: או אירוע טרור או פשע שנאה. לרגע אפשר להתבלבל ולחשוב שאין שום קשר בין טרור ופשעי שנאה, שדאעש לא נוהגים להשליך הומואים מגגות ושהאסלאם הקיצוני עף על להטב"קים ברמה שיש להם ליין קבוע בפולס בערבי חמישי ומשאית במצעד הגאווה. אה, אין להם? וואלה.

קו ישר ומכוער מחבר בין האסלאם הרדיקלי, על מאמיניו, לטרור ופשעי שנאה. שנאה ותיעוב לכל מי שהוא לא הם, ששונה מהם ושלא מתיישר לפי האמונות העקומות שלהם בין אם מדובר בהומו, בלא-מוסלמי או אפילו בסתם מוסלמי לא קיצוני. מהבחינה הזו, בדאעש בירכו על הפיגוע פעמיים, גם כי הוא אירע בארה"ב ולקח את חייהם של אמריקאים רבים, וגם כי הוא אירע במועדון שמזוהה עם הקהילה הגאה - פשע שנאה ופיגוע טרור גם יחד. אכן, כמו שאובמה אמר, אין קסם בביטוי "אסלאם רדיקלי", אבל לפטור אותו כ"דיבור פוליטי" ותו לא זו שגיאה גסה. הטבח בפולס הוא תוצאה ישירה של האסלם הרדיקלי, וההתמודדות איתו חייבת להביא את זה בחשבון.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: אין להם מה להפסיד, טרור הוא טרור הוא טרור, נזק היקפי

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page