top of page

ירושלים מאז ולתמיד

תפתחו כל ספר היסטוריה, סליחה, אתר היסטוריה (כי אנשים לא פותחים ספרים יותר) שעוסק בירושלים ותעיפו מבט מי ישב שם מהיווסדה של העיר עד היום. זה לא קשה, כי אין מחלוקת על העובדות, והרשימה נראית אותו דבר בכל מקום. פרוטו-כנענים, כנענים, מצרים, יהודים במלכות יהודה וכן הלאה וכן הלאה. במשך השנים היטלטלה העיר כמו חבילה עוברת משלטון לשלטון ומעם לעם, וזו באמת הייתה שלשלת מגוונת ביותר. כולם היו שם: יוונים ורומאים ופרסים, עובדי אלילים, יהודים, נוצרים ומוסלמים.

ובכל זאת, בכל הסיפור הזה נקודה אחת בולטת מאוד: מהעמים והשלטונות דאז שקיימים היום - אנחנו היינו שם קודם. זאת אומרת, זכותנו על ירושלים היא זכות היסטורית. כן, כן, יש עוד טיעונים ידועים בהם אנחנו אוהבים להשתמש כשאנחנו מנסים להסביר למה ירושלים שייכת לנו: יש לנו זכות אבות, כתוב בתורה או בתנ"ך בכללו, זו עיר הבירה שלנו וככה וככה. אבל אלו טיעונים שלא מדברים לאף אחד מלבדנו, ובדיון הכללי הם לא ממש נחשבים.

ההיסטוריה של ירושלים, לעומת זאת, ידועה לכולם וגם אי אפשר להתווכח איתה. היינו פה כמעט לפני כולם, וחזרנו. עכשיו, אם הפרוטו-כנענים או המצרים של אז (שבואו לא נתבלבל, בשונה מאיתנו הם לא המצרים של היום משום בחינה ואופן) היו קיימים היום ודורשים את ירושלים הייתי אומר וואלה, זכותכם. צודקים, קחו אותה. אבל התמזל מזלנו ומכל הרשימה הארוכה הזו אנחנו היחידים שחזרו לעיר שהייתה שלנו משחר ההיסטוריה, פחות או יותר, והיחידים שלהם הזכות להחזיק בה. ועם זה אי אפשר להתווכח.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: מתנה לחג, כולם אשמים, השר יעלון, אנחנו לא דאעש

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page