top of page

השר יעלון, אנחנו לא דאעש

כשטוקבקיסטים מתבטאים כמו טוקבקיסטים אנחנו לא מופתעים. מזועזעים אולי, אבל לא מופתעים. נגעלים אולי, אבל לא מופתעים. נדהמים אולי, אבל לא מופתעים. בקיצור – לא מופתעים. אנחנו מצפים לזה מהם, זה תפקידם בכוח וזהו זה. מתי אנחנו כן מופתעים? כשנושא משרה ממשלתית רמה, נגיד, שר הביטחון שלנו, מתבטא כאחרון הטוקבקיסטים ומחליט להוציא רע לא רק את עצמו ואת תפקידו אלא גם אותנו. בהתייחסו לעצרת התמיכה באלאור אזריה, החייל שירה במחבל המנוטרל, אמר השר יעלון כי הוא מוטרד מקיומה של העצרת כי "אנחנו לא דאעש".

מה בעצם אמר השר יעלון? הוא בעצם נתן לנו פה שיעור קטן במתמטיקה, שנבין מי נגד מי. המשוואה של יעלון עובדת כך: הוא ושכמותו (כי הוא דיבר בלשון רבים) מתנגדים לעצרת כי הם לא דאעש. כלומר, אלו שבעד העצרת הם כן דאעש. מקסים, לא? לא. כי סליחה, מה פשר ההשוואה המיותרת הזו לדאעש, הארכי-רוצחים של המאה ה-21? אלו התומכים בחייל, הם נוהגים לקטוף ראשים של אנשים להנאתם, כמו דאעש, או אולי לזרוק אותם מבניינים כמו דאעש, או אולי לביים סרטוני סנאף כמו דאעש? לא. אז למה להתבטא באופן כל כך מכוער?

עכשיו, רק בשביל שיהיה ברור: אני חושב שהחייל היורה לא פעל כשורה. אמרתי את זה מפורשות בפוסט הקודם, ולא אכפת לי שאני בדעת מיעוט כאן. אני מבין ששר הביטחון מחזיק גם הוא בדעה הזו, אבל הוא יכול - וצריך - היה לבטא אותה אחרת. למה מה, במדינה דמוקרטית אסור להביע תמיכה בצורת עצרת שיש צורך להשוות את באיה לדאעש? בואו ניזכר רגע, שעם כל המחלוקת על מעשהו של החייל, הוא לא ירה בזקנה תמה שחצתה את הכביש, אלא במחבל פצוע ששכב על הרצפה. לא מוסרי, לא ראוי, לא מבצעי אבל אתם יודעים מה עוד לא? דאעש. ועוד: הבעת תמיכה באמצעות הפגנות ועצרות היא דבר ראוי ומקובל לא רק פה אלא גם בעולם כולו (כלומר, במדינות דמוקרטיות בהן אין דאעש) ומותר לאנשים להביע את דעתם, המנוגדת לזו של יעלון, בלי שכבוד השר יכנה אותם "דאעש", שהם-הם – ולא באי העצרת – כנראה ארגון הטרור המסוכן ביותר בעולם.

ומילה אחרונה על השר יעלון: ההבדל בינו לביני או בינכם או בין אחרון הטוקבקיסטים זה שלדברים של השר יש הד של ממש בתקשורת הישראלית והעולמית. ולהגיד "אנחנו לא דאעש" רק מייצר סאונד-בייט שבעצם אומר "יש כאן אנשים שהם דאעש" או, בקיצור, "אנחנו כן דאעש". ההתבטאות האומללה הזו זכתה לכיסוי תקשורתי עולמי שממנו רק יזכרו שאפילו שר הביטחון של ישראל אמר שיש בה אנשים שמתנהגים כמו דאעש, שזה באמת נזק תדמיתי של ממש. אז לא, שר הביטחון לא יכול לדבר כמו אחרון הטוקבקיסטים, אבל אם כבר משתמשים בשפה הזו היינו מצפים ממנו שישקול מילים.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: כולם אשמים, בכל דאעש יש גם טוב, טרור הוא טרור הוא טרור

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page