top of page

מתנה לחג

בעולם הנוצרי בדיוק חגגו עכשיו את חג המולד. זה החג שמצטלם הכי יפה בעולם, כולו אורות נוצצים, מתנות וקשיש עם כרס בזקן וחליפה אדומה שמסתובב בעולם על מזחלת ומפזר ג'וי, האפינס ונצנצים. למרות שהכריסמס הוא החג הכי פוטוגני שיש, ורק עליו נעשו כל-כך הרבה סרטים וסדרות וספיישלים (כי זה לא שמישהו עשה לאיזו סדרה "ספיישל חנוכה", או משהו), ולמרות שהוא כל כך מבריק ונוצץ, אני לא חומד אותו. בכל זאת היה לנו הרגע חנוכה וזה. רק דבר אחד כן הייתי רוצה, וזה מתנה קטנה לכבוד כריסמס מאחינו הנוצרים: שייתנו לנו את ירושלים.

היות וזו מתנה שאי-אפשר לתת במעמד צד אחד בלבד, הייתי שמח אם גם אחינו המוסלמים היו נותנים לנו את ירושלים. בקטנה. הרי כמו שהנוצרים חוגגים את הולדתו של ישו בכריסמס, גם המוסלמים בדיוק חגגו את מולד אל נבי, יום הולדתו של הנביא מוחמד, שצוין לפני שבועיים. לא הרבה סרטים וסדרות נעשו על החג הזה (או ליתר דיוק בכלל לא), כך שאני מסתמך בעיקר על האינטרנט שמספר שמנהגי החג כוללים תהלוכות לפידים, ארוחות חגיגיות וקריאת פיוטים בשבחו של הנביא. אז אולי לא מדברים שם ספציפית על מתנות, אבל כולם מביאים מתנות לחג, לא?

אז רק מתנה אחת אני מבקש מאחינו הנוצרים והמוסלמים, את ירושלים, ויותר לא נבקש מהם כלום. למה? אולי לאות תודה על זה שהבאנו לשתי הדתות הגדולות הללו את הקונספט של המונותיאיזם, האמונה באל אחד. בלעדינו זה לא היה קורה הרי, אז אולי אפשר לומר שקצת בזכותנו האיסלאם הוא אחת מהדתות הגדולות בעולם, שמונה יותר ממיליארד וחצי מאמינים. וגם לנצרות יש על מה להגיד לנו תודה: קודם כל, ישו היה יהודי. בלי יהודים, לא בטוח שהנצרות היה קמה שאופן שקמה. שלא לדבר על זה שהנצרות בכלל התחילה כיהדות חדשה, מן יהדות 2.0, אם תרצו. וגם היא אחת מהדתות הגדולות בעולם, עם יותר מ-2 מיליארד מאמינים. אז מה ביקשנו, עיר אחת, לא גדולה במיוחד ועם ארכיטקטורה קצת בעייתית? תנו לנו אותה. יש לכם לא מעט מקומות קדושים אחרים לשאת על נס, ומדינות בהן אתם הרוב המוחלט והשולט. ככה, עם המתנה הקטנה הזו לחג, נסיים את הקונפליקט הדתי המיותר הזה ונחיה כולנו באושר ובעושר, ונוקיר לכם תודה עד קץ הימים. חג שמח!

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: ממירים להכעיס, מגזרי נייר, בכל דאעש יש גם טוב

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page