top of page

בוקר טוב, פראיירים

בוקר טוב לכם פראיירים יקרים, שעכשיו מתחילים להבין שעסקת סלקום-גולן טלקום לא תועיל לאיש חוץ מסלקום וגולן טלקום. התעוררתם כבר? אם התעוררתם ודאי כבר יצא לכם לראות שכל העיתונים הכלכליים וכל הפרשנים מנבאים שאישור עסקת מכירת גולן טלקום לסלקום יביא את הקץ על "מהפכת הסלולר": כלכליסט, דה מרקר, גלובס ואפילו מאקו. הייתם חושבים שאולי בגלל שאני היחיד בערך שחזה מלכתחילה שמדובר במהלך סיבובי ולא במהפכה אמיתית תהיה פה איזו שמחה לאיד מזן ה"אמרתי לכם", אבל אין בי כזו. לא שמחה לאיד, ואפילו לא עליצות, אלא רק עצב. עצב, כי בדיוק ככה מדינה הולכת לכל הרוחות: בפרצי פופוליזם אידיוטיים שלא חשבו עליהם עד הסוף, ושאחריתם מרה מראשיתם.

כלומר, אנחנו כבר יודעים מה קרה עם הסלולר: הייתה מהפכה-עאלק, ועוד שנייה היא נגמרת. בואו נסכם לרגע מה יצא לנו מהמהפכה: פיטורי אלפים בחברות הסלולר, פיגור בפריסת תשתיות סלולר מתקדמות, ספק סלולרי שעכשיו יחזיק בכמעט 40% מהשוק ותחרות מוגבלת שעוד שנייה נגמרת, אם העסקה תאושר. ולמה זה? כי בזמנו זה נשמע טוב, מבטיח. מקסים אפילו. אבל זהו. כחלון, שהיה מהוגי המהפך הזה, סליחה, המהפח הפופוליסטי הזה, רכב על התשואות שקיבל בעקבותיו כל הדרך עד לתפקיד שר האוצר. ומה יש לו להגיד על זה עכשיו, שהוא שר האוצר? "אני מתנגד ומשרד האוצר מתנגד". אמירה שהיא כמובן חסרת כל תוחלת ופואנטה, כי כשר האוצר אין לכחלון שום סמכות בעניין, והאמירה הזו היא אך ורק מס שפתיים של מי שמבין שהוביל את שוק הסלולר אלי פי פחת בשם פופוליזם זול שאין מאחוריו ולא כלום.

רוב הנזק בנושא הסלולר כבר נעשה. גם אם הממונה על ההגבלים העסקיים ושר התקשורת (הלא הוא שר החוץ, הלא הוא שר הכלכלה, הלא הוא השר לשיתוף פעולה אזורי, הלא הוא ראש הממשלה) יחליטו לא לאשר את העסקה הזו והיא לא תצא אל הפועל, הרי שביטולה יהיה רק בגדר בקרת נזקים שכבר קרו. חשוב להתרכז בתוצאות הצעדים הפופוליסטיים הרי-האסון הבאים שכחלון ודומיו מנסים לגרור אותנו אליהם, כמו הרפורמה בבנקאות, הרפורמה בחברות התעופה וכן הלאה וכן הלאה – כולם מהפכות פופוליסטיות ריקות מתוכן אמיתי שיובילו אותנו ואת הענפים הללו לקריסה.

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page