top of page

מוכרים את הגולן

הו וואו! גולן טלקום עומדת למכירה! לא הופתעתי ככה מאז שהשמש זרחה בבוקר. ובאמת, לא יודע למה מדורי הכלכלה נמצאים בשוק קולוסאלי, זה הרי היה ברור וידוע, לפחות לי. אמרתי לכם. אמרתי לכם כבר לפני שנה וחצי שגולן טלקום מעוניינים לעשות עלינו סיבוב הרבה יותר משהם מעוניינים בפיתוח שוק הטלקום הישראלי, ועכשיו זה שלב ההוכחות. בעלי גולן טלקום הגיעו למספר נאה של מנויים, הקפידו לא להשקיע בתשתית ופירקו את רוב האנטנות שלהם, הם לא עומדים בדרישות הרגולציה ובכלל, הם מיצו את העניין ועכשיו, למרות שהם מכחישים כבר די הרבה זמן, האמת יצאה לאור – הם עשו עלינו סיבוב, והם עומדים למכירה.

אם הייתי מצוי באותו התקף אגוצנטריות כזה של גולן, כזה שעיקרו אומר "העיקר שאני מבסוט מעצמי, ולא אכפת לי מעבר לזה", הייתי פשוט מעלה שוב את הפוסט ההוא מאז, וזהו. אבל זה טוב רק ברמת הדאחקה, והסיבוב שעושה עלינו גולן טלקום לא מצחיק בכלל. זו השלמה של מהלך סיבובי שהחל עם "פתיחת השוק" המדומיינת, שהובילה לירידה זמנית במחירים ולירידה דרמטית בהשקעה בתשתיות הסלולר, כשאנו נותרים עם השחקניות שהיו בשוק מלכתחילה וכמה מפעילות וירטואליות. בואו נראה באיזה מהירות המחירים יעלו, ובואו נראה עד מתי נישאר עם תשתית סלולרית של העשור הקודם, הרחק מאחורי כל המדינות המפותחות שלא נקראות בשם היומרני "אומת ההייטק".

כשגולן טלקום החלו לפעול, הם זכו לתשואות ולמנויים לרוב. וכך גם השר כחלון, שרוכב עד היום על גלי "המהפכה בסלולר" שביצע. אבל בשני המקרים מדובר באותו צעד פופוליסטי, שלא הושקעה בו די מחשבה כדי לוודא שמדינת ישראל והישראלים ייהנו מהצעד הזה מעבר לשנתיים, לטווח ארוך, ושלא נחזור כולנו לאותו מקום בו היינו לפני מהפכת הסלולר, או גרוע מזה, ניסוג אחורה. איך אמרו חז"לנו? סוף מעשה במחשבה תחילה. הגיע הזמן להשקיע מחשבה של ממש בנושאים האלו, ולא לעשות צעדים פופוליסטיים שיובילו לתשואות בטווח הקצר אבל בהמשך לבכייה לדורות. תחשבו על זה לפני שאתם מאשרים רפורמה בבנקאות שתזרוק לכל הרוחות את כל הכללים והפיקוח שהיו נהוגים עד עכשיו לטובת מחיאות כפיים.

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page