top of page

מגה-בדיחה

שמעו בדיחה: חברת הכנסת שלי יחימוביץ' העלתה לפייסבוק שלה פוסט בו היא קוראת לכולנו לרוץ ולקנות ברשת מגה על-מנת לסייע במניעת סגירתה. לפוסט של יחימוביץ' צורפו גם תמונות שלה מקיימת את שנאה דרשה, כשהיא עושה קניות ב-you. אה, זו לא בדיחה? זה ברצינות? אם זה לא היה כל כך עצוב, זה היה מצחיק. חברת הכנסת יחימוביץ', שקוראת לתחרות בכל תחום, מתפלאת שאילו תוצאותיה של התחרות לה הטיפה, ועכשיו קוראת לנו לסייע לתקוע אצבע בסכר הקורס של רשת מגה. בדיחה או לא, בכל זאת יש כאן פואנטה: אי אפשר להטיף לתחרות עסקית ואז להשתומם כשחברה כזו או אחרת לא עומדת בתוצאותיה.

כן, אין ספק שמגה סבלה מניהול כושל, אבל לא רק ממנו. התחרות הפרועה על המחירים בכל תחום, ובוודאי ברשתות שיווק המזון, שולטת בכיפה. אותה הקרקע שהצמיחה את סופר קופיקס והביאה לעלייתו של רמי לוי, היא גם זו שהפילה את מגה, ותפיל עוד רבים וטובים. ואותה חברת הכנסת יחימוביץ', שנכנסה לריב מתוקשר עם רמי לוי, אביר התחרות ברשתות השיווק, לא יכולה להתעלם מכל קונספט התחרות ברגע שנשמע המונח הפבלובי "העובדים". כי עם כל הכבוד לעובדים ולאחוזים שהם רכשו, פרנסתם לא יכולה להכשיר את השרץ שהוא מגה.

ושלא תבינו לא נכון: אני מאוד בעד שוק חופשי ותחרות, אבל צריך להבין שלעתים אלו תוצאותיהם. וכן, אין לי שום עניין מיוחד להציל דווקא את מגה ואת בעליה. הם לא אלו שיסבלו הכי הרבה מפשיטת הרגל שלה, ולא עליהם כואב לי הלב. עובדי הרשת כנראה יסבלו, אבל יותר מהם יסבלו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, אלו שיחימוביץ' טוענת שהיא ידידתם, שאיתרע מזלם לעבוד עם מגה. לא אוסם וגם לא שטראוס ותנובה עלולות לקרוס מהעניין. ענקיות המזון מבוטחות היטב מפני מקרים אלו. הספקיות הבינוניות והקטנות שסיפקו למגה סחורה וכרגע לא יודעות אם ומתי יראו את הכסף הן אלו שעומדות בפני התמוטטות כלכלית של ממש בגלל מגה. כאמור, הן לא יודעות מתי יראו את כספן, אם בכלל, וחלקן כבר החלו בפיטורי עובדים בגלל מגה, עובדים שדמם סמוק לא פחות מדמם של עובדי מגה. כשלוקחים בחשבון את כל זה, הבדיחה של חברת הכנסת יחימוביץ' כבר נראית הרבה פחות מצחיקה.

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page