top of page

עקירת שורש

מה-18 במרץ לא הסתרתי את דעתי שאני לא במיוחד מרוצה מתוצאות הבחירות האחרונות. נכון, הסברתי כ-7,000 פעמים בקירוב שזו הצבעה בלית ברירה ושיש המון דברים בפוליטיקה ובמדיניות שמתווה מפלגת העבודה שאני לא אוהב, ובכל זאת העדפתי את בוז'י ומפלגת העבודה על פני ביבי והליכוד. היות וזו מדינה דמוקרטית וזה, העם החליט אחרת ממני, וזו זכותו, ואני לא מרוצה מההחלטה, וזו זכותי. עד כאן הכול בסדר. מה שכבר פחות בסדר אלו תגובות מגעילות במיוחד של אנשים שאינם מרוצים לא רק מתוצאות הבחירות, אלא מהמצביעים עצמם - נגיד כאלו ששולחות את מצביעי הליכוד לשתות ציאניד, או כאלו שתולות את זכיית הליכוד בבחירות במוצאם המזרחי של המצביעים.

האחרונה הייתה דוחה במיוחד, ולא רק כי נעשתה בערוץ הטלוויזיה הנצפה במדינה, אלא כי ההנחה העומדת בבסיסה הייתה שלו יהודי המזרח לא היו עולים ארצה, היה נבחר המנהיג הנכון ובהכרח היה כאן יותר טוב. וואו. קודם כל, המשחק הזה ששיחקו בערוץ 2 כשהזמינו פרובוקטור ידוע לדיון שהוא משחק שתוצאותיו ידועות מראש. הפרובוקטור הוזמן בדיוק כדי לומר שטויות מהסוג שליהג, וכדי שהמנחה יוכל לגרש אותו בצדקנות מהאולפן, ושניהם קיבלו את מנת הפרסום שלהם. אבל גם אם נתעלם לרגע מהעובדה שהאירוע הזה – כמו גם הסערה שבאה בעקבותיו - היו מתוזמרים, קשה להתעלם מכך שהרבה מהדברים שנאמרו מאז נגד מצביעי הליכוד נגועים בגזענות של ממש, ודווקא מהצד שאמור, כביכול, להפגין נאורות ולהוקיע גזענות - ושיח הגזעני - שמרים פה ראש אחרי ניסיונות של שנים לעקור אותו מהשורש.

כלומר, לא הייתה להם בעיה עם החמאס כשזה השתלט על עזה בבחירות הרבה פחות דמוקרטיות מאלו שנערכו בישראל. "זו בחירה לגיטימית", הם טענו, "זה מה שהעם הפלסטיני רוצה". כלומר, מה שהפלסטינים רוצים זה סבבה, אבל מה שהישראלים רוצים – ממש לא. האמירות הקשות נגד מצביעי הליכוד חשפו צביעות ואמת עירומה, שהנאורות של הדוברים הללו מופנית החוצה בלבד, אבל לא פנימה, כלפי ישראל והישראלים.

אם אנשי שמאל סבורים, כפי שאני סברתי, כי היה עלינו לבחור בבוז'י ומפלגת העבודה, ולא משנה אם בלית ברירה או משום שראו בו משיח, אזי היה עליהם לעשות מעשה: לקום ולצאת למעוזי הליכוד, למשל אלו המצויים בפריפריה, ולחפור ולחפור ולנסות להסביר ולשכנע אחרים בצדקת דרכם. ייתכן שהמנסים לשכנע היו מצליחים וייתכן שלא, אבל זו הדרך לשכנע אחרים להצביע כמוך, ולא לשפוך עליהם קיתונות של סחי וגועל, שיותר משהם מצביעים על נחיתותם-לכאורה של מצביעי הליכוד מצביעים על נחיתותם של הדוברים נגדם. אם כך היו נוהגים כולם אולי היה לנו סיכוי למדינה אחרת.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: הציבור ישלם, להיות או לא להיות, ישראל 2.0

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page