top of page

הסיבות לעלות


אין דרך יפה להגיד את זה, אבל התנהלותו של נתניהו לאחר פיגועי השבוע שעבר בצרפת גרמה לי לחוש בושה לא קטנה. לא בגלל שהוא נדחף לאוטובוס, וגם לא בגלל שהוא נדחף לשורה הראשונה של המנהיגים הצועדים. זה בכלל לא העניין. מה שביאס אותי זה ההעדר המוחלט של דרך ארץ ודיפלומטיה שנתניהו הפגין, וההיגיון העקום העומד מאחוריהם. לנאום במדינה זרה ולהצהיר כי אינה בטוחה לתושביה, ולקרוא ליהודים שבהם להגר בשל כך לישראל זה לא רק טיפשי, זה גם מכוער.

אני אומנם ישראלי ועליתי ארצה הרבה לפני שאירעו בצרפת פיגועים כלשהם, מטעמי ציונות בלבד, אבל עדיין יש בלבי פינה חמה לצרפת מולדתי, והכרת טובה על כל מה שנתנה לי ולשאר תושביה, יהודים כמוסלמים כנוצרים: חינוך איכותי, כולל לימודים גבוהים חינם, אפשרות מוחלטת לנהוג על-פי אמונתנו אף על פי שהדת נפרדת שם מן המדינה – כולל שמירה על אפשרותנו זו בכל האמצעים – הטבות סוציאליות רבות ועוד.

כאמור – מכוער. וגם טיפשי: להגיד שיש טרור בצרפת ולכן חובה להימלט משם בהקדם זה פשוט מגוחך בעיניי, בעיקר כשמשווים את אחוזי אירועי הטרור בצרפת לאלו המתרחשים בישראל. בעודי כותב את הדברים אנחנו שומעים על עוד פיגוע דקירה נורא, בקו 40 בתל-אביב, ואני חושב: האם יעלה בדעתו של מי מאיתנו ללכת לאנשהו, רק בגלל שיש פה אירועי טרור רבים למדי? וגם: לאחר שמתרחשים פיגועים כאלה, מישהו מאיתנו מעלה בדעתו שהממשלה, הצבא והמשטרה לא עושים כמיטב יכולתם להגן עלינו, רק בגלל שמדי פעם אחד המנוולים האלו מצליח לבצע את זממו? בוודאי שלא. ואל תבינו לא נכון, אני לגמרי תומך בעלייה, אני פשוט חושב שלישראל צריך לעלות מטעמי ציונות, ולא מטעמים דמגוגיים כמו טרור עולמי.

ועוד נקודה למחשבה: נסו להיזכר מה אתם חושבים על ערביים-ישראלים כשנניח, הם לא שרים את המנון המדינה או מסרבים שסרט שיצרו ייקרא "ישראלי"? כשקוראים להם "בוגדים", קל לדעת מה התשובה. כיוון שכך, לגמרי לא ברור לי למה זה נחשב להתנהגות ראויה ומקובלת כשמדובר ביהודי התפוצות, אך לא בגידה איומה כשמדובר במישהו אחר, כמו ערביי ישראל.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: Nous Sommes Charlie, זה הפופוליזם, טמבל, עלו והצליחו

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page