top of page

ישראל 2.0

אולי זה רק נדמה לי, אבל נראה שהשחיתות השלטונית בישראל היא בלי שום פרופורציות לגודל הדי-קטן שלה. פרשת "ישראל ביתנו" רק הולכת ומסתעפת, ומצמיחה קנוקנות משונות שכאילו נלקחו מאיזה ספר מתח, ואפילו לא כזה טוב במיוחד. גם ש"ס לא מצטיינים בכלום, לא עם הח"כים שלה שנוטים לחנות בכלא, ולא עם הפרשייה החדשה שמגלה לנו מה באמת חשב מר"ן על אריה דרעי שכן מתפטר אבל אולי לא. ספירת מלאי של כל הפוליטיקאים, ראשי הערים ועוזריהם שישבו בכלא בשנים האחרונות (חלקם עדיין שם) מגלה מגוון כזה של מפלגות ועבירות, שלא היה מבייש שום רפובליקת בננות.

ישראל 2.0.jpg

ואולי זה מה שאנחנו. אולי היו לנו 60 שנים, פלוס מינוס, יפות ברובן, ומפה זה רק מידרדר. אולי הגיע הזמן להקים לנו מדינה חדשה ולרוץ איתה כמה שנצליח. איפה? לא באוגנדה, שמה רחוק לנו מדי וחם לנו מדי. מה עם יוון? יש להם בעיות כלכליות לא פשוטות, אז אולי הם ירצו למכור לנו איזה אי בינוני, בו נוכל להתחיל מחדש. גם הייתה לנו כבר איזו פרשת האי היווני, אז יש לנו היכרות מוקדמת עם איים יווניים, ולא נרגיש זרות מוחלטת בישראל החדשה, כמו שקורה למהגרים.

להמשיך? יאללה: ניקח איתנו את הישראלים שעוד לא התקלקלו כאן ולא היו מעורבים בשחיתות, או בכל פשע אחר מאלה שגורמים לאנשים להצמיח כיפה שחורה על הראש. אל תדאגו, יהיה ייצוג לכל אחת מהעדות ותתי-העדות שיש לנו פה, כך שהמגוון האנושי יהיה בדיוק אותו דבר. אולי לא יהיה לנו כותל, אבל יהיו לנו ים טורקיזי ומזג אוויר מעולה. בלי שחיתות, בלי איסלאמיסטים קיצוניים שמבקשים להרוג אותנו ובלי אויבים מכל גבול ועבר. ניקח את ההייטק איתנו, אבל כל מה שמעפן –נשאיר פה (תחבורה ציבורית, תאגידי מים, גסות רוח, צפירות בכביש, נגיעות בחמוצים בסופר וישראל כץ). נשמע טוב? לרגע אחד זה כמעט נשמע טוב, אבל לא באמת. זה לא רק שאנחנו רוצים להישאר פה, זה שבאמת אין לנו ארץ אחרת, ולכן כדאי שנעשה משהו, ומהר. ב-17 במרץ יש לנו הזדמנות.

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page