top of page

אמרתי לכם

באופן כללי כיף לי שאתם קוראים את הפוסטים שלי, ועוד יותר כיף לי כשמישהו אשכרה מטריח את עצמו לנסח תגובה של ממש, כזו שלא מתמצה באיזה לייק סתמי. כאילו, לייקים זה סבבה, ושייר אפילו יותר, אבל כשמישהו כותב תגובה עניינית זה ממש משמח. כל תגובה עניינית, אפילו אלו שבתגובה לפוסט האחרון הסבירו לי למה אנחנו צריכים מנהיג כמו פוטין ואיך פוטין היה מסדר כאן את העניינים כמו שצריך. בעצם לא, התגובות האלה לא. כאילו, פוטין? באמת? ממש ולגמרי לא.

חומת דגל רוסיה.jpg

אבל בואו נעשה רגע סדר: כאמור, תגובות שקיבלתי על הפוסט הקודם טענו שהיות וממילא כולם אנטישמים, וממילא הם שונאים אותנו, אז עדיף שכמו פוטין נעשה מה שבא לנו ואיך שבא לנו, ונרמוס את כולם בלי להתחשב באף אחד, וכמו פוטין לא נשלם שום מחיר. לפי האנלוגיה המבריקה הזו ישראל היא בדיוק כמו רוסיה, מעצמה בת יותר מ-17 מיליון קמ"ר ויותר מ-142 מיליון תושבים, עם תמ"ג של 2.076 טריליון (!) דולר למשק, מדינה שנסמכת על משאבי טבע אדירים של גז ונפט שמוגדרת כאחת מ-6 הכלכלות הגדולות בעולם, מדינה שהיא חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, על זכות הווטו ושאר הפריבילגיות המשתמעות מכך – בדיוק כמו ישראל.

צחקתם כבר? יופי. עכשיו שכולנו מסכימים שאין שום דמיון בין המשאבים או הסטטוס הכלכלי והמדיני של ישראל ורוסיה, בואו נסתכל על עוד קצת פרטים. למשל, איך העולם מתייחס לשאיפות ההתרחבות של פוטין. בתור התחלה הוא נתן לו בראש בשפע גינויים, נקט בסנקציות, דיסקס אפילו אופציה להתערבות צבאית, ולקינוח הוריד את הרובל על ברכיו. "אה," אומר לעצמו תומך-הפוטין (פוטינופיל? פוטינולוג?) הישראלי, "זה היה מזמן. עכשיו הכול בסדר עם רוסיה והם בכל זאת עשו מה שהם רוצים".

ובכן, לא. המכה שחטף פוטין ואיתו רוסיה כולה היא מכה משמעותית ומתמשכת, לא זבנג וגמרנו, אלא איום של ממש על הכלכלה הרוסית. לא מאמינים לי? 'בקשה, תעיפו מבט בכתבה הזו מהאקונומיסט, אחד העיתונים הכלכליים החשובים בעולם, שסבור שפוטין מדרדר את כלכלת רוסיה למשבר כלכלי דרמטי. אם נתמצת, הרובל מתרסק, חברות רוסיות מתקשות להחזיר חובות, ויחד עם הביקוש לנפט שנמצא בירידה מצבה של הכלכלה הרוסית הופך מבינוני לקשה. וזה, כאמור, כשמדובר ברוסיה, מדינה עם הרבה יותר פריבילגיות ותומכים מישראל, ומדינה שמשרתת אינטרסים כלכליים גדולים ורבים מאלו שישראל משרתת. עכשיו דמיינו שישראל, מדינה שגם ככה לא מעוררת שפע אמפתיה, שאין לה שום משאבי טבע ראויים לציון, ושנתפסת ככובשת מרושעת הייתה מעזה להתנהג כמו רוסיה תחת הנהגתו של פוטין – מצבנו הכלכלי היה מידרדר הרבה יותר מהר מדירוג האשראי של ישראל. אני מוכן להתערב שכשאתם שוקלים את כל הנתונים האלה, גם לכם פוטין כבר נראה הרבה פחות להיט.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: סדר עולמי חדש, הרוב לא קובע, על כתמים וניקיון

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page