top of page

לא גליק גדול

על היום כולו מוטל צל הפיגוע הנורא מהיום בבוקר. נשבר הלב על הקורבנות החפים מפשע שנטבחו (כי באמת אין מילה אחרת) באמצעה של תפילה, על הפצועים הנאבקים על חייהם, ועל אלו שאולי "רק" נפצעו קל, אבל יישאו איתם את מוראות היום הקשה הזה לנצח. על הרוצחים השפלים שביצעו את הטבח הזה באמת אין מה להרחיב בדברים, והעובדה שהם מתים פירושה רק שחדלו מלבזבז חמצן לשאר האוכלוסייה ותו לא.

גפרור בוער.jpg

אבל מה עם מי שהבעיר את השטח? עם מי שנתן לחלאות אדם כאלו תירוצים חסרי-שחר לפיגוע הזה, ההוא לפניו, ההוא לפניו, ואלה שנקווה שלא יבואו? ספציפית אני מדבר על יהודה גליק והדומים לו, הסבורים שזה רעיון מעולה לעלות להר הבית בכל מחיר ויהיה מה, ולא מבינים שבגללם נהיה מסוכן לעלות אפילו במעלית בירושלים. הקיצונים הללו, שלא מוטרדים מליבוי הלהבות הקיימות מלכתחילה כל עוד זה משרת את האידיאולוגיה הקיצונית שלהם, ולא מבינים שאש בוערת שורפת את כל מי שבא איתה במגע, ללא הבחן אם התכוונו לכך או לא.

גם ככה המצב קשה, ולדעתי הוא חמור היום אף יותר, בין אם קוראים למצב "אינתיפאדה שלישית" או סתם "רצף אירועים קשים". באינתיפאדות הקודמות ארגוני הטרור הפלסטינים לקחו אחריות על הפיגועים הקשים שביצעו ואכן נשאו בה כשידה של מערכת הביטחון הישראלית השיגה אותם, אולם היום אנו עדים לפעולות טרור פרטיזניות ולכאורה עממיות ולא מאורגנות, כשהסוף לא נראה באופק.

על הטרוריסטים אנחנו לא יכולים ולא מעוניינים לקחת אחריות, ואני מותיר לכוחות הביטחון את הטיפול בהם. עלינו ועל אזרחי מדינתנו – כן. הגיע הזמן לומר לקיצונים הללו: אנחנו לא מעוניינים לעלות להר הבית בכל מחיר, אנחנו לא מעוניינים להבעיר את השטח, ואנחנו לא מעוניינים באינתיפאדה שלישית. להם ולכל היהודה גליקים למיניהם שמסבירים שהם עושים את זה בשבילנו פשוט נאמר תודה, אבל לא תודה.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: משוגעים, רדו מההר, ככל העמים, הרוב לא קובע

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page