top of page

אני רק שאלה

אז הזזנו את השעון אחורה אתמול בלילה (היום בבוקר, תכל'ס), ועכשיו אנחנו על שעון חורף וכולנו הרווחנו שעת שינה. זאת אומרת, אם הסמארטפון הספציפי שלכם לא החליט להעביר אתכם לשעון חורף לפני חודש או שבועיים, ואם נרדמתם שעה לפני הזמן הרגיל, ואם אין לכם ילדים קטנים שהתעוררו היום שעה קודם כי הגוף שלהם לא ידע שעכשיו שעון חורף וכו' וכו'. ובאמת הקונספט של שעון חורף הוא אחלה ונחמד והכול, ורק דבר אחד לא לגמרי ברור לי בכל העניין: למה זה טוב?

שעון חורף וקיץ.jpg

כאילו, אני בטוח שיש לזה תשובה (או די בטוח, בכל אופן), אני פשוט לא מכיר אותה. הטיעונים נגד המעבר לשעון חורף, לעומת זאת, הם הגיוניים וידועים: היום מתקצר, ואז חוזרים מהעבודה הביתה בחושך, מה ש: 1) מבאס מאוד 2) מקצר את יום העבודה 3) מצמצם את זמני הפעילות והבילוי שלנו 4) כל התשובות נכונות.

ומהצד השני, הטיעונים בעד שעון קיץ רבים והגיוניים אף הם: קודם כל, הסיבה הראשונית בעטיה מונהג שעון קיץ מלכתחילה - חיסכון באנרגיה וחשמל. יותר שעות אור פירושן פחות חשמל ואנרגיה. ועוד: יותר שעות אור פירושן יותר פריון עבודה לצד זריקת מרץ לכלכלה, שכן שעות אור מעודדות יותר עסקים להשאיר את שעריהם פתוחים לשעות ארוכות יותר, ואותנו הצרכנים – לצאת ולבזבז יותר. מחקרים מראים כי יותר אור פירושו פחות תאונות דרכים, שכן יותר תאונות דרכים קורות בחושך מאשר באור. טענה נוספת (שדורשת הוכחה) הן שיותר פשעים מתבצעים בשעות החשיכה, אולי כי בשעות האור יש יותר אנשים בחוץ. ובכלל, מסתבר שעצם המעבר, משעון חורף לשעון קיץ ולהיפך, גורם לבעיות רציניות גם הוא: יותר התקפי לב ויותר הפרעות שינה, והכוונה לא רק לאלו שנגרמות על ידי הילדים הקטנים שלכם, שהתעוררו לפניכם ומעוניינים לשתף אתכם בידיעה המרנינה הזו, אלא להפרעות פיזיולוגיות של ממש.

כשלוקחים בחשבון את כל הטיעונים הללו, נראה, לכאורה, ששעון החורף טומן בחובו יותר נזק מתועלת, אז אני שואל בשיא הרצינות, כי אולי אתם יודעים: למה אנחנו לא נשארים על שעון קיץ כל השנה?

רוצים לדעת מתי עולה פוסט חדש?
הירשמו כאן:

הפוסט הבא בדרך אליך :)

bottom of page